BrokenJPG

A Copywriter’s Blog
Dear 2011 Ben

An open letter about the future 365 days too late to be useful.

Yo, 2011 me! Sup, brah? Life was good, yeah? All that stuff you told 2010 us about came true, obviously.

I’m gonna tell you man, this is a big year you’re heading into. Lotta firsts.

You should start the year by changing the way you post on the blog. Stop killing yourself to update it weekly. It’s kind of a minor thing, but it’ll actually result in exactly what you’re hoping for- more energy spent on new creative pursuits.

That kid you impregnated our The Wife with comes out. Winds up being by C-Section. This will result in the creation of two things: our daughter, and the greatest picture we’re likely to take in our lifetime*:

Nat Geo, call me.

You’ll publish our second book. Huzzah and cheers all around. It should be noted however, that the silly idea you have that this book will be easier than the last one -whether because it’s your second, a children’s book, or whatever- is absolutely laughable.

That awesome job at a place you never heard of that you took last year? Yeah you’ve still got that. You know we don’t talk about work much on the blog, because we strongly believe that leads to pink slips and having to look for new jobs. But if we did, this post would wind up being about three times as long. Lotta stuff gonna happen, man, lotta stuff. Suffice it to say that you’ll finish the year with some of the coolest stuff you’ve made since the last coolest stuff you’ve made.

You’ll finally do NaNoWriMo. That’ll be a bit intense. I commend your impending dedication to that cause. It won’t be easy. And then, somewhat shockingly, it will be.

And just because that wasn’t interesting enough, you’ll move in December. In a week. Like, you’ll find a 2-bedroom in the building, and then you’ll swap apartments 6 days later. To be honest, it’s one of the least painful moves you’ll have made. Still exhausting though.

Oh, and you don’t need me to tell you this, but the Mayans were totally wrong.

-The Ben from “now”, which is your “then”.

PS- Hey, one last thing. In October a really freaking enormous storm is going to hit your area. It’s going to fuck shit up. You’re going to lie awake at night at your parent’s place and try to come to grips with the fact that according to all the information you can find your apartment is underwater and nearly all your possessions are gone. In fact, you’re going to be incredibly lucky and the entire place will be untouched, so try not to worry about it, ok?

*Holy crap, the tense in these letters is/will be/was murder.

Comments are closed.